معرفی باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان ابزار وفادارسازی مشتریان است. این ابزار با گردآوری اطلاعات مشتریان، شناسایی و طراحی رفتارهای آنها و نیز طبقه بندی مشتریان متناسب با نوع عملکردشان، به آنها امتیازاتی می دهد که زمینه ساز ارتباط عاطفی مناسب ایشان با سازمان خواهد شد.
در واقع باشگاه مشتريان واحد ارتباطي پیشرفته ی مشتريان است که توسط سازمانها براي برقراري ارتباط مستمر و مستقيم با اعضای باشگاه مشتریان و ارائه ی بسته های سودآور با ارزش بالای حفظ شده به آنها، راه اندازی و اجرا مي شود. هدف نهايي از اين کار، فعال کردن و افزايش وفاداری مشتریان است.
بزرگترین دستاوردهایی که در پیاده سازی CRM در یک سازمان دنبال می شوند عبارتند از:
- نظم و سرعت در پیگیری ها
- عدم وابستگی به افراد
- افزایش فروش
- کنترل واحدهای فروش توسط مدیریت
- از دست ندادن مشتری
- حفظ رضایت مشتری
- وفادار سازی مشتری
یسنا سیستم در حال حاضر با فارسی ساز دو محصول پرطرفدار مایکروسافت در این حوزه توانسته است دو قشر متفاوت با سطح نیاز متفاوت را در این حوزه راضی نماید.
در ادامه با توانمندی های این راهکار در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان و شکل گیری باشگاه مشتریان آشنا خواهیم شد.